Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

Η μπόχα των ναυπηγείων...

Πολλές φορές διερωτήθηκα γιατί μια χώρα με ναυτική παράδοση και πολλές πρωτιές στη θάλασσα δεν έχει αναπτυγμένη την ναυτιλιακή βιομηχανία. Μια χώρα που βρέχεται από μίλια θάλασσας να μη έχει ένα τουλάχιστον μεγάλο, σύγχρονο και ανταγωνιστικό ναυπηγείο, όταν και χέρια υπάρχουν και η ανεργία είναι στα 25,5 %.
Κάποτε είχαμε αξιόμαχα ναυπηγεία και άκρως ανταγωνιστικά, αλλά τα συμφέροντα και τα εργατικά συνδικάτα τα κατέστρεψαν. Από μια απεργία διαρκείας των συνδικάτων ήρθε η αντίδρασης της ιδιοκτησίας και τα έκλεισε. Κι από τότε που η ιδιωτική πρωτοβουλία και επιχειρηματικότητα πήγε περίπατο, το ίδιο έπαθαν και όλοι οι εργαζόμενοι.
Λούκα Κατσέλη
Ωστόσο η βρόμα που αποπνέει το παρασκήνιο στη υπόθεση των ναυπηγείων , είναι πολύ μεγάλη και δεν αντέχεται. Μετά από κακούς χειρισμούς και κάκιστες εκτιμήσεις, ο σημερινός ιδιοκτήτης Ισκαντάρ Σάφα  διευθύνων σύμβουλος  της Άμπου Ντάμπι  Μαρ όχι μόνο κρατάει κλειστά τα ναυπηγεία και δεν πληρώνει τους εργαζόμενους σε αυτά , αλλά έχει προσφύγει στα διεθνή δικαστήρια και διεκδικεί μερικές εκατοντάδες εκατομμυρίων ευρώ ως αποζημίωση από το ελληνικό κράτος. Και να σκεφτεί κανείς πως ο Σάφα έγινε αφεντικό στα ναυπηγεία αγοράζοντας τα με 1 ευρώ.
Δεν θα μπω στις λεπτομέρειες των συμφωνιών που δεν τηρήθηκαν.
Θα επισημάνω το εξωφρενικό πως αυτά τα ναυπηγεία δεν επιτρέπει η Ε.Ε να πάρουν δουλειές από άλλες χώρες. Το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να ναυπηγούν πλοία του πολεμικού μας ναυτικού. Δηλαδή να δίνει παραγγελίες το κράτος και να πληρώνουμε εμείς.....
Το εκπληκτικό είναι πως όταν η Κατσέλη ως υπουργός πήγε στο Άμπου Ντάμπι και συναντήθηκε με τους εκεί αρμόδιους , μαζί της ήταν και ο τότε υπουργός Παμπούκης, αλλά και ο Νίκος Παπανδρέου. Αυτός με μια φωτογραφική μηχανή απαθανάτιζε τις στιγμές της συνάντησης των υπουργών... Κι η δικαιολογία - επίσημη - για την παρουσία του πρωθυπουργικού αδελφού στην αποστολή, ήταν πως έτσι φαινόταν το μεγάλο ενδιαφέρον του πρωθυπουργού. Δηλαδή οι Άραβες θα εκτιμούσαν την παρουσία του Νικολάκη Παπανδρέου, αντί αυτής δύο Υπουργών της κυβέρνησης του Γιωργάκη....
Αυτή η ιστορία του 15ετούς μέχρι στιγμής αποκλεισμού των ναυπηγείων από τις διεθνείς αγορές έχει και ονοματεπώνυμο. Δηλαδή υπουργούς και όχι μόνο που έβαλαν την υπογραφή τους και συμφώνησαν σε τέτοιες τραγικές καταστάσεις, χωρίς ποτέ να διεκδικήσουν να τις ανατρέψουν με κάθε τρόπο και κάθε μέσο.
Η Κατσέλη ομολόγησε πως έγιναν τραγικά λάθη γιατί υπήρχε ασυνεννοησία μεταξύ συναρμόδιων υπουργείων και φυσικά υπουργών.
Και μέσα σε όλα αυτά εμπλέκονται και οι Γερμανοί που φέρουν τεράστιο βάρος ευθύνης. Ποιος ανίκανος όμως τολμάει να μιλήσει στους Γερμανούς;
Το σωστό  είναι να ανοίξει ο φάκελος των ναυπηγείων, να ελεγχθούν όσοι έχουν βάλει την υπογραφή τους και με αυτή συντελέστηκε η διάλυση μιας κραταιάς επιχείρησης και η δικαιοσύνη να αναλάβει το χρέος της.